Sağlık

Çareyi Sirkeli Suda Arayanlara: Yağ Yaktığı Söylenen Mucizevi Besinler Gerçekten Zayıflatıyor Mu?

Birçok kişi fazla kilolarından şikayetçi olur ve durum böyle olunca kilo vermek için birçok sisteme başvururlar. Sıkı bir diyete karar verenler, yedikleri besinlere dikkat ederek işe başlarlar. Peki yediği ve içtiği her şeyin kalorisini hesaplayanlar sizce kilo vermede başarılı mı? Kilo vermeyle ilgili şok edici gerçeklere bir göz atalım!

Vücut yağını nasıl yakarız?

Aldığınız kalori yaktığınız kaloriden az ise vücut yağlarını yakmaya başlarsınız. Kulağa oldukça kolay geliyor, değil mi? Ancak yanlış bir diyet programı uyguladığınızda yağ yaktığınızı düşünürken kas ve su kaybediyor olabilirsiniz. Kasların yağ yakımını kolaylaştırdığını düşünürsek bunun biraz ironik olduğunu fark edebilirsiniz.

Dengeli bir beslenme programı ile kolayca yağ yakabilirsiniz.

Yağ yakmakta zorlanıyorsanız bunun en değerli sebeplerinden biri kan şekerinizdeki dalgalanmalar olabilir. Kan şekerini sabit tutmak istiyorsanız dengeli ve düzenli beslenmeye dikkat etmelisiniz. Doğal yeni beslenme alışkanlıklarınızı kardiyo antrenmanı ile desteklemek de daha hızlı sonuç almanızı sağlayabilir.

Yağ yakmanızı kolaylaştıracak ipuçlarına bir göz atalım.

Yağ yakmak istiyorsanız bazal metabolizmanın altında kalori tüketmeniz önerilmez. Bazal metabolizma hızının altına düşerseniz, vücudunuz acıkma sinyali verir ve aldığınız kaloriyi muhafaza eder. Bu nedenle ‘Merhaba!’ diyorsun. Yağ yakmak mı? Onu da unut.

Düzenli yemek yemek yağ yakımını artırır.

Düzenli kahvaltılar aynı zamanda yağ yakımını kolaylaştırır. Bu yüzden güne kahvaltı ile başlamalısınız. Yemek yerken porsiyon kontrolüne de dikkat etmeli ve günlük kalori limitinizi aşmamaya özen göstermelisiniz.

Peki, hangi yiyeceklerden kaçınmalısınız?

İşlenmiş gıdaların vücutta yağ olarak depolandığını duymuşsunuzdur. Gazlı içecekler, hazır meyve suları, kek, kurabiye ve kek gibi kolay şekerli besinler ve paketli yiyecekler size yağ olarak geri döner. Pirinç, beyaz un ve erişte gibi rafine edilmiş tahıllar da yağlamayı artırır. Bu besinleri tüketip ‘Neden kilo veremiyorum?’ Eğer öyleyse, yeme alışkanlıklarınızı yeniden gözden geçirmelisiniz.

Bu besinlere öğünlerinizde yer vermeniz değerlidir.

Ceviz, badem, chia tohumu, keten tohumu, balık, avokado ve zeytinyağına öğünlerinizde yer vermeye özen göstermelisiniz. Kaliteli yağ içeren bu besinler yağ yakmanızı büyük ölçüde kolaylaştırır.

Yağ yakan mucizevi yiyecek diye bir şey yoktur.

Hızlı kilo vermenizi ve yağlarınızı hızlı bir şekilde yakmanızı sağlayacak mucizevi besinler yoktur. Ancak yağ yakmanızı kolaylaştıracak bazı besinler tüketirseniz kilo verme süreciniz hızlanabilir. Şimdi yağ yakmanıza yardımcı olacak besinlerden bahsedelim:

Haşlanmış yumurta tam fiyat yapacaktır.

Protein açısından zengin olan yumurta, yağ yakmanızı kolaylaştırır ve sizi tok tutar. Böylece güne yumurta ile başlayabilirsiniz.

Tarçın kan şekerini dengeler.

Tarçın kan şekerini dengelediği için yağ yakımını kolaylaştıran baharatlardan biridir. Bu sayede diyet menülerinin vazgeçilmez parçası olarak listelerde yer almaktadır.

Hindistan cevizi yağı da insülini stabilize eder.

Hindistan cevizi yağı vücutta depolanmaz, direk güç olarak kullanılır. Ayrıca hindistan cevizinin içerdiği MCT yağ asitleri ile yağ yakımı kolaylaştırılır.

Kahvede bulunan kafein metabolizmanızı hızlandırır.

Kafein iştahınızı azaltabilir ve güç üretimine katkıda bulunabilir. Bu sayede metabolizmanız hızlanacak ve daha çok hareket edeceksiniz. Ayrıca yapılan araştırmalarda kahvenin yağ yakıcı özelliği olduğu da gözlemlenmiştir. Doğal kahvenizin çok şekerli veya kremamsı olmamasına dikkat etmekte fayda var.

Elma sirkesi yemek sonrası kan şekerini düşürür.

Obezite için yapılan araştırmalarda kilo vermenin en büyük destekçisinin elma sirkesi olduğu ortaya çıktı. Elma sirkesinin yağ kütlesini azalttığı da gözlemlenmiştir.

Yeşiller hazmı kolaylaştırır.

Yeşil yapraklı sebzeler çok az kalori taşır ve sindirimi daha kolay olduğu için kilo vermenize yardımcı olur. Sebzelerde bulunan tolakoid element sayesinde yedikleriniz vücutta yağ olarak depolanmaz. Kilo vermek istiyorsanız özellikle ıspanağı bol bol tüketebilirsiniz.

Son olarak yağ yakımını destekleyen meyvelere bir göz atalım.

kırmızı meyveler; yağ yakımını kolaylaştıran meyvelerin başında nar, ananas, kivi, greyfurt ve avokado gelmektedir. Bu sayede bu besinler sistematik olarak tüketilirse kilo vermeye yardımcı olurlar. Limon göbekte biriken yağların yakılmasını kolaylaştırır. Bu nedenle uyandığınızda ‘Merhaba!’ diyebilirsiniz. limonlu su ile güne. söyleyebilirsin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort